Skip til hoved indholdet Kontakt Kontakt

Leder til Helhedsplejen i Haarby/Glamsbjerg

Leder til Helhedsplejen i Haarby/Glamsbjerg https://cdn-recruiter.hr-manager.net/Export/Attachments/ViewAdvertisementImage.ashx?AdvertisementId=151479&cid=231
Ansøgningsfrist Tiltrædelse Arbejdssted Arbejdstid 06.01.2026 01.03.2026 Haarby Fuldtid

Vil du være med til at forme og drive fremtidens ældrepleje i Haarby/Glamsbjerg? Har du lysten, modet og erfaringen til at gå forrest, og kan du skabe trivsel og retning for en tværfaglig medarbejdergruppe? Og trives du med en alsidig arbejdsdag præget af stor selvbestemmelse, indflydelse, sparring og samarbejde? Så har vi et spændende job til dig!

Vi står midt i en spændende og ambitiøs forandring. Den 1. juli 2025 trådte den nye ældrelov i kraft. Loven tager afsæt i tre bærende værdier: Den ældres selvbestemmelse, tillid til medarbejderne og den borgernære ledelse og et tæt samspil med pårørende, lokale fællesskaber og civilsamfund. Det er netop disse værdier, der er drivkraften bag Assens Kommunes nye helhedspleje.

Helhedsplejegrupperne består af social- og sundhedshjælpere og social- og sundhedsassistenter, sygeplejersker, rehabiliteringsterapeuter, træningsassistenter, farmakonom og visitator. Helhedsplejegrupperne trådte i kraft den 1. oktober 2025, så du kan fortsat være med til at sætte dit præg på udviklingen.

For at gøre forandringen til virkelighed, søger vi derfor en leder til vores helhedsplejegruppe i Haarby/Glamsbjerg, som har lyst til at være med i denne spændende udvikling af helhedspleje i Assens Kommune.

Hvad indebærer stillingen?

Hos os får du muligheden for at blive en nøglespiller i opbygningen af en helt ny ledelseskonstruktion, hvor du i tæt parløb med en assisterende leder af helhedsplejegruppen Haarby/Glamsbjerg skal forme retning, kultur og drift for helhedsplejen.

I Assens Kommune er helhedspleje ikke bare noget, vi skal indføre. Det er noget, vi vil – og vi er allerede godt i gang. Siden 2022 har vi arbejdet målrettet med at nytænke hjemmeplejen under overskriften Morgendagens Hjemmepleje. Vi har blandt andet udviklet og implementeret:

  • Faste, mindre og tværfaglige teams i alle hjemmeplejegrupper
  • Visitation ud i alle hjemmeplejegrupper
  • Fasttilknyttede sygeplejersker og rehabiliteringsterapeuter i alle hjemmeplejegrupper
  • Mere og øget medarbejderindflydelse.

Du træder altså ind i en organisation med et stærkt fundament – og vi er klar til at tage næste skridt med dig på holdet.

Som leder i helhedsplejen får du ansvar at drive forandringen og sørge for, at hverdagen fungerer bedst muligt for borgere og medarbejdere.

Opgaver og ansvar

  • Du udvikler helhedsplejen og bringer ældrelovens værdier til live – i tæt samspil med en assisterende helhedsplejeleder og en masse dygtige og engagerede medarbejdere og samarbejdspartnere.
  • Du sikrer udvikling og trivsel blandt en tværfaglig medarbejdergruppe på ca. 80 dygtige medarbejdere.
  • Du har det overordnede ansvar for budget og økonomistyring i Helhedsplejegruppen.
  • Du faciliterer teamudvikling med fokus på rekruttering, fastholdelse, kompetenceudvikling og medarbejderindflydelse.
  • Du styrker borgernes selvbestemmelse og sikrer et stærkt samarbejde med pårørende og civil- og lokalsamfund.
  • Du bruger data som et aktivt styringsredskab til opfølgning og læring i dit ledelsesrum.

Hvad tilbyder vi?

  • En engageret medarbejdergruppe, der hver dag arbejder for at lykkes med kerneopgaven til gavn for borgerne.
  • En flad, værdibaseret organisation med stor tillid til og respekt for den enkelte lederes ledelsesrum.
  • En alsidig arbejdsdag præget af stor selvbestemmelse og indflydelse.
  • Tæt sparring og samarbejde med dine lederkollegaer og chef.
  • Deltagelse i spændende lederforums på tværs af organisationen.
  • En grundig og individuel tilrettelagt introduktion.

Hvem er du?

Vi søger en leder, der har både erfaringen, lysten og modet til at gå forrest. Vi forestiller os blandt andet, at du kan genkende dig selv i følgende:

Personlige kompetencer

  • Du har stærke kommunikationsevner – formidler visioner og beslutninger tydeligt og inspirerende.
  • Du har mod til at tænke nyt, handle kreativt og justere retningen, når det kræves.
  • Du evner at skabe en kultur, hvor medarbejderne oplever indflydelse og ansvar.
  • Du er en holdspillermentalitet, der fungerer som en “spillende træner” og skaber resultater i fællesskab.
  • Du har både et kortsigtet og langsigtet blik på opgaverne, så medarbejdere og samarbejdspartnere har det nødvendige grundlag for at udføre deres opgaver optimalt.
  • Du har en nysgerrig og involverende tilgang til borgere, medarbejdere og samarbejdspartnere.
  • Du opbygger nemt tillid hos både medarbejdere, samarbejdspartnere og borgere, fordi du værdisætter at lytte til andres input og sikrer, at alle føler sig værdsatte og respekterede i samarbejdet.

Faglige kompetencer

  • Det er et absolut krav, at du har en sundhedsfaglig uddannelse på bachelorniveau – allerhelst med en sygeplejefaglig baggrund. Din baggrund giver dig et solidt fundament for at forstå de komplekse behov og opgaver, der knytter sig til arbejdet inden for helhedsplejen.
  • Optimalt har du en lederuddannelse på diplomniveau eller tilsvarende, der giver dig strategiske og operationelle værktøjer til at balancere økonomi, ressourcer, faglig kvalitet og medarbejdertrivsel.
  • Det er et absolut krav, at du har erfaring med at lede og have ansvar for ressource- og økonomistyring. Din erfaring med dette giver dig et solidt fundament for at forstå vigtigheden af at optimere ressourcerne og sikre at både økonomiske og menneskelige ressourcer anvendes effektivt for at opnå de bedste forløb for borgerne.
  • Det er et krav, at du mestrer og har erfaring med personaleledelse og det at bedrive faglig ledelse (jf. Væksthus for ledelses 7 elementer).
  • Det er et krav, at du har kendskab til og erfaring med discipliner inden for konflikthåndtering både i relation til medarbejdere, borgere og pårørende. Din erfaring gør dig i stand til at lytte aktivt, kommunikere klart og holde fokus på løsninger, samtidig med at du bevarer roen og empatien.

For uddybning af personlige og faglige erfaringer og kompetencer se job- og personprofil for ledere i Helhedsplejen i Assens Kommune.

Du kan også læse Assens Kommunes ledelsesgrundlag.

Løn og ansættelsesvilkår

Du refererer til chef for Ældre og Rehabilitering under Social og Sundhed.

Din daglige arbejdsplads er Helhedspleje Haarby/Glamsbjerg, Syrenvej 22, 5683 Haarby

Løn og ansættelsesvilkår er i henhold til gældende overenskomst og ud fra reglerne om lokal løndannelse. Vi gør opmærksom på, at du selv skal indhente en straffeattest ved ansættelse.

Er du nysgerrig på at vide mere?

Du er meget velkommen til at ringe eller skrive til Stine Dideriksen, chef for Ældre og Rehabilitering, på tlf.: 24 90 89 57 eller mail stidi@assens.dk, hvis du vil høre mere om stillingen. Stine holder juleferie i perioden 23. december til 4. januar 2026.

Alternativt kan du kontakte Ann-Kirstine Fruergaard, leder af Helhedsplejen Assens på tlf.: 30 57 73 81 eller mail akfru@assens.dk.

Vi ser frem til at tale med dig.

Ansættelsesproces

Vær venligst opmærksom på datoer for samtalerne.

Ansøgningsfristen: Den 6. januar 2026.

Indkaldelse til samtale: Umiddelbart efter fristen.

Første samtalerunde: Den 13. januar 2026 afholdes 1. samtale med ansættelsesudvalget.

Personprofilanalyse: Som led i rekrutteringsprocessen foretages der mellem første og anden samtale en personprofilanalyse med efterfølgende personlig tilbagemelding på Assens Rådhus.

Anden samtalerunde: Den 23. januar 2026 afholdes 2. samtale med ansættelsesudvalget.

Tiltrædelse: Den 1. marts 2026.

Vi glæder os til at høre fra dig!

Ris & ros til hjemmesiden

Få seneste nyt

Assens Kommune
Rådhus Allé 5
5610 Assens

CVR: 29189692

Telefon: 64 74 74 74

Nyttige links