Handlingssider

Anmodning om indsigt i persondata - Generelt

Du kan anvende denne selvbetjeningsløsning, hvis du ønsker at anmode om indsigt i de persondata, som vi behandler om dig.

Efter databeskyttelsesforordningen har du ret til at få indsigt i de personoplysninger, som vi behandler om dig. Indsigtsretten betyder, at du vil få oplyst, om vi behandler personoplysninger om dig. Hvis vi behandler personoplysninger om dig, vil du få udleveret en kopi af oplysningen samt en række supplerende oplysninger, herunder formålet med behandlingen, kategorier af personoplysninger, modtagere af oplysningerne, hvor lang tid vi opbevarer oplysningerne m.v.

Ved indsigt i personoplysninger får du som udgangspunkt kun udleveret selve personoplysningen, for eksempel dit navn eller cpr-nr. samt de supplerende oplysninger om vores behandling af dine personoplysninger.

Hvis du ønsker at få udleveret selve dokumenterne i din sag, skal du i stedet anmode om aktindsigt. Dette gør du ved at kontakte Assens Kommune eller det fagområde, som din sag er tilknyttet.

 

En liste over ting

  1. NemID

Sådan gør du

  1. Log på med NemID
  2. Beskriv så præcist som muligt, hvad du ønsker indsigt i
  3. Underskriv med NemID, hvorved din anmodning sendes til kommunen