Anmeld ikke-genanvendeligt farligt affald
Virksomheder skal anmelde farligt affald til Assens Kommune uanset mængden af det farlige affald som beskrevet i 'Regulativ for erhvervsaffald' og i affaldsbekendtgørelsens § 52.
Ordningerne for ikke-genanvendeligt farligt affald gælder for virksomheder som frembringer farligt affald.
Ikke-genanvendeligt farligt affald er affald, som er omfattet af definitionen i affaldsbekendtgørelsens § 3, nr. 20, og som er ikke-genanvendeligt, bortset fra eksplosivt affald.
Farligt affald omfatter bl.a.:
- Organisk affald med halogener som f.eks. halogenerede opløsningsmidler, halogenholdige
- Skæreolier
- Andet organisk affald, som f.eks. opløsningsmidler, bremsevæske, toner, malingsrester
- Kviksølvholdigt affald
- Reaktive stoffer
- Gift
- Uorganisk farligt affald, som syrer og baser
- Klinisk risikoaffald
- Støvende asbest
En liste over ting
- Oplysninger om anmelder
- Oplysninger om affaldstyper
Sådan gør du
- Start løsningen
- Udfyld og kontroller de nødvendige oplysninger
- Indsend digitalt til kommunen
Relateret selvbetjening
-
icon-Byggeri-og-ejendom Anmeld bygge- og anlægsaffald - for virksomheder
Byggeri og ejendomme -
icon-Affald-og-miljø Anmeld farligt affald
Affald og miljø