Handlingssider

Anmeld asbestaffald, PCB-holdigt affald mv. - for private

Denne indberetning bruges til at anmelde asbestaffald, PCB-holdigt affald mv.

Asbest- og PCB-holdigt byggeaffald skal anmeldes til kommunen senest 2 uger før nedrivning eller renovering påbegyndes, hvis affaldet stammer fra en bygning over 10 m², eller hvis de er mere end 1 ton affald.

Se mere i affaldsbekendtgørelsens kapitel 13.

Når kommunen har modtaget og behandlet din anmeldelse, vil du modtage en kvittering.
Kvitteringen gælder kun i den angivne tidsperiode.
Du skal printe kvitteringen og medbringe den på genbrugspladsen eller du skal kunne fremvise kvitteringen på din mobiltelefon.

En liste over ting

  1. NemID

Sådan gør du

  1. Log på med NemID
  2. Oplys type og skønnet mængde af byggeaffald
  3. Vælg hvilken genbrugsplads, du vil aflevere byggeaffaldet på
  4. Oplys hvornår arbejdet forventes påbegyndt og afsluttet
  5. Underskriv med NemID, hvorved din anmeldelse indsendes til kommunen