Pulje til samlingssteder
Hvem kan søge?
Samlingssteder, som defineres således:
- En bygning, hvori der kan foregå en række forskellige aktiviteter – fester, møder, banko, foredrag, musik, teater m.v.
- Bygningen er foreningsejet/selvejende institution og drevet med vedtægter, bestyrelse og generalforsamling.
- Bygningen er drevet med et alment formål, det vil sige overskuddet anvendes til drift og vedligeholdelse af samlingsstedet og til aktiviteter for borgere i lokalområdet.
Hvad kan der søges tilskud til?
- Foranstaltninger/forbedringer, som medvirker til opfyldelse af målene i Assens Kommunes Vision 2030 og Klimastrategien om nedbringelse af CO2 udledningen. Det kan blandt andet omhandle nedbringelse af driftsudgifter til forbrug (lys, vand, varme m.v.) og energi rigtig vedligehold af bygninger.
- Nybygninger/udvidelse, som medvirker til at imødegå mangel på faciliteter.
- Renoveringsopgaver.
- Der ydes ikke tilskud til udendørs faciliteter.
- Der kan støttes med op til 70% af udgifterne, både til opgaver med og uden krav om autorisation.
- Der vil blive set med velvilje på projekter, hvor der indgår frivillig arbejdskraft.
- Ved bevillingen tages der højde for, om samlingsstedet er momsregistreret.
- Foreningen/samlingsstedet skal selv, eller fra anden ekstern side, finansiere den del af udgiften, som ikke dækkes af pulje til samlingssteder.
Ansøgning
Ansøgninger skal indsendes via KMD Booking - Tilskudsportal (bedst at åbne i Google Chrome).
Vejledning til ansøgningsskemaerne finder du i denne manual.
Første gang du skal indsende digital ansøgning via KMD Tilskudsportalen, skal du vælge ”log in” og ”Ny bruger? Opret dig her". Hvis du har problemer med log ind, så kontakt Kultur og Sekretariat på 64 74 75 07.
Ansøgningsfrist: 31. december 2025 klokken 12.00
Behandling af ansøgning: Det er Medborgerskab, Kultur og Beskæftigelsesudvalget, der træffer beslutning om bevilling af ansøgninger til Pulje for samlingssteder 2026. Svar på ansøgninger sendes ud i løbet af februar måned 2026.
Regnskab
Ansøger skal føre regnskab for projektet. Regnskabet skal revideres af ansøgers sædvanlige revisor. Bevillingen skal være anvendt til det ansøgte formål og regnskab skal være indsendt til Kultur og Sekretariat senest den 1. april 2027. Beløb, der ikke er anvendt til det ansøgte formål, skal betales tilbage.