Skip til hoved indholdet Kontakt Kontakt

Pulje til klubhuse

Energioptimering, renovering og klimatilpasning - ansøgningsfrist 31.12.25

Formål med puljen

Formålet med puljen er at yde økonomisk støtte til renoveringsopgaver eller ombygninger af klubhuse.


Hvem kan søge tilskud?

  • Godkendte folkeoplysende foreninger, der modtager tilskud efter folkeoplysningsloven og selv ejer deres klubhuse.
  • Lokalhistoriske arkiver, hvis lokalerne er foreningsejede eller kommunalt ejede.
  • Foreninger i kommunalt ejede klubhuse/træningssteder kan søge.

Arbejdet må ikke være påbegyndt inden tilsagn om bevilling.


Hvad kan der søges tilskud til?

  • Foranstaltninger/forbedringer, som medvirker til opfyldelse af målene i Assens Kommunes Vision 2030 og Klimastrategien om nedbringelse af CO2 udledningen. Det kan blandt andet omhandle nedbringelse af driftsudgifter til forbrug (lys, vand, varme m.v.) og energirigtigt vedligehold af bygninger.

  • Klimatilpasning herunder kloakseparering – også på lejet grund hvor foreningen ejer bygningerne.

  • Renoveringsopgaver.

Projekter der omfatter energioptimering af bygningerne og derved nedbringer driftsudgifter til forbrug bliver prioriteret frem for renoveringsopgaver.
Der er en forventning om, at der anvendes frivillig arbejdskraft i forbindelse med projektet, hvor det er muligt.
I
det omfang der er opnået støtte fra pulje til klubhuse, kan der ikke opnås støtte fra andre kommunale puljer.
Der ydes ikke tilskud til udendørs faciliteter.

Foreningsejede klubhuse
Der kan støttes med op til 70% af udgifterne, både til opgaver med og uden autorisation.

Kommunalt ejede klubhuse/træningssteder
Renoveringer i kommunalt ejede klubhuse/træningssteder støttes med 100%.

Ved bevillingen tages der højde for, om klubhuset er momsregistreret. Foreningen skal selv, eller fra anden ekstern side, finansiere den del af udgiften, som ikke dækkes af puljen.

Ansøgning:

Ansøgningerne bliver behandlet i Folkeoplysningsudvalget.

Ansøgninger skal indsendes via KMD Booking - Tilskudsportal (bedst at åbne i Google Chrome).

Vejledning til ansøgningsskemaerne finder du i denne manual.

Første gang du skal indsende digital ansøgning via KMD Tilskudsportalen, skal du vælge ”log in” og ”Ny bruger? Opret dig her". Hvis du har problemer med log ind, så kontakt Kultur og Sekretariat på 64 74 75 07.

Udbetaling af tilskud

Når et projekt, hvortil der er bevilget tilskud, har opnået den samlede finansiering, skal ansøger meddele datoen for igangsætning af projektet til Kultur og Sekretariat.
Tilskud udbetales herefter forud.
D
en samlede finansiering skal være tilvejebragt og dato for igangsætning af projektet meddelt Kultur og Sekretariat inden 31. december 2026.
Bevillingen bortfalder, hvis fristen ikke kan overholdes.

Regnskab

Ansøger skal føre et regnskab for projektet sammen med foreningens øvrige årsregnskab. Regnskabet skal revideres af ansøgers sædvanlige revision.

Bevillingen skal være anvendt til det ansøgte formål og regnskab skal være indsendt til Kultur og Sekretariat senest 1. april 2027. Beløb, der ikke er anvendt til det ansøgte formål, skal betales tilbage.

Kultur og Sekretariat

Rådhus Allé 5

5610 Assens

Ring til os

Kultur og Sekretariat

Rådhus Allé 5

5610 Assens

Ring til os

Ris & ros til hjemmesiden

Få seneste nyt

Assens Kommune
Rådhus Allé 5
5610 Assens

CVR: 29189692

Telefon: 64 74 74 74

Nyttige links