Grundlovsceremoni torsdag den 26. september 2024
Iht. Lov om indfødsret afholdes der i Assens Kommune Grundlovsceremoni
Torsdag den 26. september 2024 kl. 15.00.
Ceremonien afholdes på:
Assens Rådhus
Rådhus Allé 5
5610 Assens
I Byrådssalen
Ved Ceremonien skal ansøgeren medbringe gyldig legitimation med foto og den tilsendte blanket til afgivelse af erklæring, som er fremsendt til ansøgeren af Udlændinge- og Integrationsministeriet.
Som gyldig legitimation anses:
opholdskort, fremmepas, konventionspas eller kørekort udstedet af en offentlig myndighed i Danmark
pas, identitetskort eller kørekort udstedt af en offentlig myndighed i et andet EU-/EØS- medlemsland eller i Schweitz
pas, om er udstedt af en offentlig myndighed i e andet land end de i nr. 1 og 2 nævnte lande, og hvori der er isat en opholdssticker.
En ansøger, der ikke er i besiddelse af gyldig legitimation efter ovenstående, skal ansøge Udlændige- og Integrationsministeriet om tilladelse til at benytte anden form for legitimation ved ceremonien.
Meddelelse Udlændige- og Integrationsministeriet tilladelse til benyttelse af anden form for legitimation, skal en sådan tilladelse medbringes ved ceremonien.
Skriftlig tilmelding til ceremonien, med angivelse af antal deltagere, skal sendes til Assens Kommune, Rådhus Allé 5, 5610 Assens att. Vivi Tidemann Hansen.
Tilmeldingen kan også ske med sikkermail via borger.dk på Assens Kommunes Hjemmeside
Senest 12. september 2024.
Spørgsmål til ovenstående kan ske til Vivi Tidemann Hansen tlf. 64 74 74 40.