Skip til hoved indholdet
    Hjem Om os Nyt fra Assens Kommune Nyheder og pressemeddelelser Grundlovsceremoni

Grundlovsceremoni

Iht. Lov om indfødsret afholdes der i Assens Kommune Grundlovsceremoni

Torsdag den 25. april 2024 kl. 15.00.

Ceremonien afholdes på:
Assens Rådhus
Rådhus Allé 5
5610 Assens 
I Byrådssalen

Ved Ceremonien skal ansøgeren medbringe gyldig legitimation med foto og den tilsendte blanket til afgivelse af erklæring, som er fremsendt til ansøgeren af Udlændinge- og Integrationsministeriet.

Som gyldig legitimation anses:

  1. opholdskort, fremmepas, konventionspas eller kørekort udstedet af en offentlig myndighed i Danmark
  2. pas, identitetskort eller kørekort udstedt af en offentlig myndighed i et andet EU-/EØS- medlemsland eller i Schweitz
  3. pas, om er udstedt af en offentlig myndighed i e andet land end de i nr. 1 og 2 nævnte lande, og hvori der er isat en opholdssticker.

En ansøger, der ikke er i besiddelse af gyldig legitimation efter ovenstående, skal ansøge Udlændige- og Integrationsministeriet om tilladelse til at benytte anden form for legitimation ved ceremonien.

Meddelelse Udlændige- og Integrationsministeriet tilladelse til benyttelse af anden form for legitimation, skal en sådan tilladelse medbringes ved ceremonien. 

Skriftlig tilmelding til ceremonien, med angivelse af antal deltagere, skal sendes til Assens Kommune, Rådhus Allé 5, 5610 Assens att. Vivi Tidemann Hansen.

Tilmeldingen kan også ske med sikkermail via borger.dk

Senest 8. april 2024. 

Spørgsmål til ovenstående kan ske til Vivi Tidemann Hansen tlf. 64 74 74 40

Få seneste nyt

Assens Kommune
Rådhus Allé 5
5610 Assens

CVR: 29189692

Telefon: 64 74 74 74

Telefontider

Nyttige links