icon-Dine-medarbejdere

Virksomhedsservice

Arbejdsgivers 4 ugers sygefraværssamtale

Arbejdsgivere skal indkalde den sygemeldte medarbejder til en sygefraværssamtale senest fire uger fra første fraværsdag.

Samtalen skal handle om, hvordan og hvornår medarbejderen kan vende tilbage til arbejdet, samt fokusere på, hvad arbejdsgiveren kan gøre for at bakke op. Vær opmærksom på, at arbejdsgivere ikke må spørge til diagnosen, men gerne til sygdommens konsekvenser for arbejdet.

Du kan læse mere om fordele, se et eksempel på hvad servicen kan hjælpe dig med, samt hvordan du gør på linket herunder.

Kontakt Virksomhedsservice

Tlf: 64 74 70 00

Send sikker e-mail via borger.dk
Send sikker e-mail via virk.dk
OBS! Når du sender en mail til os, bliver du bedt om at bruge din Nem ID. På den måde bliver mailen sikker, og du kan skrive dine personlige oplysninger som fx dit CPR-nummer.