Skip til hoved indholdet Kontakt Kontakt

IPS i virksomheden

IPS "Individuelt Planlagt job med Støtte", er et personligt tilrettelagt forløb, der fokuserer på at hjælpe personer med psykiske udfordringer i job eller uddannelse. Forløbet er målrettet kandidater, der er motiverede for at komme ud på arbejdsmarkedet. Vi lægger vægt på at finde det rette match mellem kandidat og virksomhed, så begge parter får mest muligt ud af samarbejdet.

Kandidatens vej til job eller uddannelse har både fokus på rekruttering og social ansvarlighed. Vi sørger for et skræddersyet match mellem virksomhed og kandidat, uanset om det drejer sig om store eller små arbejdsopgaver.

Arbejdstiden kan variere fra 1 til 37 timer ugentligt, alt efter virksomhedens konkrete behov. Vi støtter kandidaten under hele ansættelsen og udarbejder sammen med både kandidat og virksomhed en jobstøtteplan.

Vejen til job eller uddannelse

Værdiskabende samarbejde

Der er mange fordele ved at ansætte en IPS-kandidat:

  • I kan få løst opgaver, I ikke selv når i en travl hverdag.
  • I kan springe rekrutteringsprocessen over.
  • I får en direkte sparringspartner, hvor IPS-konsulenten bistår både før, under og efter ansættelsen.
  • I har mulighed for at tage et socialt ansvar ved at ansætte en IPS-kandidat.

Vores kandidater ønsker at bruge deres kompetencer og være en del af det arbejdende fællesskab - det kaldes "place & train".

Det rette match til din virksomhed

I IPS gør vi meget ud af at forstå jeres virksomhed, arbejdsopgaver og behov, så vi kan lave det rigtige match mellem jer og en kandidat. Har I en opgave, der giver mening for jer at få løst, så giver det også mening for kandidaten.

Kontakt vores IPS-konsulenter

Vil I vide mere om IPS? Tøv ikke med at kontakte os. Vi kommer også gerne ud til jeres virksomhed. Vi hjælper med at finde den rette kandidat til jeres opgaver og har bred viden om ansættelsesformer, praktik/lønnede timer samt støttetiltag og handicapkompenserende ordninger. Kontakt os via Virksomhedsservice på telefon 6474 7000 eller mail (venligst ikke personoplysninger). Herunder kan du se en film, vi har lavet til de unge for at forklare, hvad et IPS-forløb er.

Visning af dette indhold kræver, at du accepterer yderligere cookies

Du mangler at acceptere følgende cookies for at kunne se indholdet: Funktionelle.
Opdatér dine valg ved at trykke på ikonet nederst til venstre og genindlæs derefter siden.

Uddannelse, Job og Integration

Rådhus Allé 5/Skovvej 2b

5610 Assens

Ring til os

Telefontid

Alle hverdage10-13

Åbent for personlig betjening

Mandag - Onsdag8-15
Torsdag8-17
Fredag10-13

Uddannelse, Job og Integration varetager opgaver med aktivitetsparate kontanthjælpsmodtagere, unge under 30 år uden kompetencegivende uddannelse samt borgere omfattet af Integrations loven, der skal have tilbudt et integrationsprogram. Vi arbejder ligeledes med Virksomhedsrettet indsats, Revalidering, Efterværn, Repatriering samt Sagsbehandling for borgere uden ydelse.

Leder af Uddannelse, Job og Integration: Araz Khan

Spørgsmål vedr. ydelse henvises til Ydelsesteam (Team Ydelse eller Team Fleksløn og Ledighedsydelse).
Virksomheder bedes henvende sig til Virksomhedsservice på telefon 6474 7000
Se også telefonpolitik og aflysning af tider (link)

Ris & ros til hjemmesiden

Få seneste nyt

Assens Kommune
Rådhus Allé 5
5610 Assens

CVR: 29189692

Telefon: 64 74 74 74

Telefontider

Mandag10 - 15
Tirsdag10 - 15
Onsdag (Borgerservice holder lukket.)10 - 15
Torsdag10 - 17
Fredag10 - 13
De enkelte afdelinger kan have andre telefontider. Borgerservice på Assens Rådhus holder lukket om onsdagen, men kan træffes på skiftende biblioteker i stedet for.

Lukkedage

Rådhus og Jobcenter holder lukket 1. maj, dagen efter Kr. Himmelfartsdag, Grundlovsdag og mellem jul og nytår.

Nyttige links