icon-Trafik-og-veje

Trafik og veje

Taxitilladelser

Den 1. januar 2018 trådte den nye taxilov i kraft, hvorefter nye tilladelser udstedes og administreres af Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen.

Det betyder, at alle nye former for tilladelse til taxikørsel, oprettelse af kørselskontor, udstedelse af chaufførkort mv. skal ansøges hos styrelsen.

Administration af eksisterende tilladelser

Administration og tilsyn med eksisterende tilladelser og godkendelser, som er udstedt før 1. januar 2018, administreres fortsat af Assens Kommune. Assens Kommune har besluttet at overdrage sine administrations- og tilsynsforpligtelser på taxiområdet til styrelsen fra 1. september 2018.

Vognmænd kan selv vælge at anmode styrelsen om få at konverteret deres eksisterende, kommunale taxitilladelse til en ny statslig tilladelse. De nye tilladelser er ikke geografisk begrænset til én kommune, men kan bruges til taxikørsel i hele Danmark.

Har du spørgsmål til kommunens administration af taxitilladelser, kan du kontakte Trafik

Kontakt Trafik

Tlf: 64 74 75 08

Send sikker e-mail via borger.dk
OBS! Når du sender en mail til os, bliver du bedt om at bruge din Nem ID. På den måde bliver mailen sikker, og du kan skrive dine personlige oplysninger som fx dit CPR-nummer.