Hjem Borger Trafik og veje Kørselsordninger Kørsel til læge og speciallæge

Kørsel til læge og speciallæge

Du kan få kørsel til læge og speciallæge, hvis du opfylder betingelserne.

Har du en gældende bevilling kan du bestille kørsel 14 dage i forvejen og senest 2 timer før afhentning. Du bestiller kørsel ved at ringe til Fynbus på tlf. 63 11 22 55.

Hvem kan få kørsel

• Du skal være pensionist
  • Du skal være gruppe 1-sikret
  • Du skal af helbredsmæssige grunde ikke være i stand til, at klare transporten i egen bil eller benytte kollektive transportmidler.
  • Du skal være så dårligt gående, at du ikke kan komme op i en bus.

Det betyder, at bare fordi der ikke går en bus, kan man ikke nødvendigvis få kørsel.

Du skal være opmærksom på, at kørslen ikke kan benyttes til

• tandlæge
  • fodterapeut
  • fysioterapi
  • kiropraktor med videre

Du kan kontakte Borgerservice for mere information om kørsel til læge og speciallæge.

OBS: Assens Kommune skifter leverandør den 01.03.2024 på kørsel til egen læge og kørslen varetages af Fynbus.

Sådan ansøger du

Særligt for kørestolsbrugere og brugere af sammenklappelig kørestol, der er selefritaget

Hvis du er fast kørestolsbruger samt selefritaget og ikke selv kan forflytte dig til et forsæde, kan du ikke visiteres til kørselsordningen, jf. Færdselsloven § 82 stk. 2.

Ansøger du på vegne af andre?

Det er muligt at søge som pårørende eller anden stedfortræder. I den forbindelse skal der udfyldes og vedhæftes denne fuldmagt i ansøgningen:

Fuldmagt til ansøgning om kørsel til egen læge og speciallæge

Kan du ikke søge digitalt?

Hvis ikke du har mulighed for at søge digitalt, kan du printe et ansøgningsskema, som skal udfyldes og sendes til eller afleveres hos Borgerservice.

Ansøgning om befordring til egen læge og speciallæge

Borgerservice

Åbningstid