Skip til hoved indholdet
    Hjem Borger Økonomi og ydelser Opkrævning fra Assens Kommune

Opkrævning fra Assens Kommune

Sådan betaler du til Assens Kommune.

Hvis du vil indbetale penge til Assens Kommune, har du to muligheder for at betale din regning.
Enten via MitId eller via Kommunens kontonummer.

Du kan betale via Mit betalingsoverblik med dit MitID

"Mit Betalingsoverblik" viser et overblik over dit mellemværende med Assens Kommune. Vær opmærksom på, at der kan være mellemværender, som ikke vises.

Det vil endvidere fremgå af "Mit Betalingsoverblik", om det eller de beløb, du eventuelt skylder, er sendt til inddrivelse hos Gældsstyrelsen - www.gaeldst.dk telefon 70 15 73 04.

Betal din regning direkte fra Mit betalingsoverblik
Du kan betale din regning med det samme via knappen "Betal nu". Du kan betale med kort eller MobilePay.

Betal din regning via bank
Ønsker du at betale din regning gennem din bank, kan du via knappen "Indbetalingskort" finde læselinjen (FIK) på den regning du vil betale.

Tilmeld kommende betalinger til Betalingsservice eller MobilePay abonnement
Kommende betalinger kan tilmeldes til Betalingsservice via knappen "Indbetalingskort" eller som del af betalingsprocessen under "Betal nu".

Kommende betalinger kan tilmeldes MobilePay abonnement via knappen "MobilePay abonnement".

Tilmelding til Betalingsservice eller MobilePay abonnement er kun muligt, hvis du er hovedhæfter af betalingen, som medhæfter har du ikke denne mulighed.

Vær opmærksom på, at der kan gå op til en måned, før din aftale er tilsluttet Betalingsservice og MobilePay.

Hvis du modtager indbetalingskort i mellemtiden skal du betale dette.

Afdragsordninger
Det er på nuværende tidspunkt ikke muligt, at indgå afdragsordning via Mit betalingsoverblik.

Hvis du ønsker at indgå en afdragsordning, skal du kontakte Opkrævning.

Modregning
Vi gør opmærksom på, at der kan ske modregning i overskydende skat og negativ moms indtil mellemværende/restance er betalt.

Restance vedrørende institutionsbetaling kan blive modregnet i børne- og ungeydelse.

Modregning kan ske, selvom du har indgået en betalingsaftale.

Betaling via Kommunens konto nummer

Hvis du ønsker at betale din regning via Kommunens kontonummer, skal du oplyse dit cpr nummer eller CVR nummer.

Du skal oplyse på din betaling hvad den omhandler for eksempel:

  • Daginstitution
  • Ejendomsskat
  • Betalingsordning
  • Kontanthjælp
  • Boliglån

Konto: Danske Bank reg.nr.: 4366 - kontonr.: 4767197004

Har du modtaget en regning og du ikke er enig i det opkrævede beløb, skal du kontakte den afdeling som har sendt regningen til dig.

Det kan være en opkrævning på:

  • Daginstitution
  • Ejendomsskat
  • Beboerindskudslån
  • Madservice 

Når du får en rykker fra Assens Kommune, betyder det, at du har overskredet betalingsfristen på din regning.

Hvis du ikke er enig i den rykker vi har sendt til dig, skal du kontakte opkrævning.

Hvis du ikke kontakter os eller betaler regningen, sender vi din gæld til inddrivelse hos skat.

Hvis du overskrider betalingsfristen på din regning, sender vi dig en rykker med et gebyr på 250 kr.

Vi lægger herefter ikke flere gebyr på din regning.

Hvis du ikke er enig i din opkrævning, skal du kontakte opkrævning ellers bliver din manglende betaling sendt til inddrivelse hos skat.

Kan du ikke betale den opkrævning som vi har sendt til dig, skal du hurtigst muligt kontakte opkrævning, for at indgå en afdragsordning.

Hvis ikke du reagerer på den til sendte opkrævning, vil din manglende betaling blive pålagt et rykkergebyr og herefter blive registreret til modregning hos skat.

Opkrævningen

Rådhus Allé 5

5610 Assens

Ring til os

Telefontid

Åbningstid

Få seneste nyt

Assens Kommune
Rådhus Allé 5
5610 Assens

CVR: 29189692

Telefon: 64 74 74 74

Telefontider

Nyttige links