Opkrævning fra Assens Kommune
Sådan betaler du til Assens Kommune.
Du kan indbetale din regning til Assens Kommune på flere måder
Enten via:
- Mit Betalingsoverblik med dit MitId.
- Netbank.
- MobilePay.
- Betaling via Kommunens konto nummer.
Ofte stillede spørgsmål
Hvordan kan du betale
Mit Betalingsoverblik med dit MitID
- Betalingsoverblik viser et overblik over, dit mellemværende med Assens Kommune
- Du kan se de beløb, som du skylder
- Du kan se de beløb, som er sendt til inddrivelse hos Gældsstyrelsen
- Du kan betale din regning med det samme via knappen "Betal nu"
- Du kan betale med kort eller
- MobilePay
Betal din regning via bank
- Du kan betale din regning på det tilsendte indbetalingskort og benytte knappen "indbetalingskort".
- Du kan tilmelde din regning til betalingsservice via din bank eller netbank.
- Der kan gå op til en måned, før din aftale er tilsluttet Betalingsservice.
Betal din regning via MobilePay
- Du kan betale og tilmelde din regning via MobilePay abonnement.
- Du skal give virksomheden tilladelse til, at må opkræve betalingen via MobilePay.
- Der kan gå op til en måned, før din aftale er tilsluttet MobilePay.
Afdragsordninger
Hvis du ønsker at indgå en afdragsordning, skal du kontakte Opkrævning.
Modregning
- Der kan ske modregning i din overskydende skat- og
- Negativ moms indtil din restance er betalt
- Der kan ske modregning i din børne- og ungeydelse, hvis du har en restance på institutionsbetaling
- Der kan ske modregning, selv om du har indgået en betalingsaftale
Betaling via Kommunens konto nummer
- Du kan betale din regning via Kommunens kontonummer - reg.nr.: 4366 konto: 4767197004.
- Du skal oplyse dit cpr nummer eller
- CVR nummer.
Du skal oplyse på din indbetaling, hvad den omhandler for eksempel:
Daginstitution
Ejendomsskat
Betalingsordning
Kontanthjælp
Boliglån
Har du modtaget en regning og du ikke er enig i det opkrævede beløb, skal du kontakte den afdeling som har sendt regningen til dig.
Det kan være en opkrævning på:
- Daginstitution
- Ejendomsskat
- Beboerindskudslån
- Madservice
Hvad skal du gøre hvis du får en rykker
- Har du modtager en rykker fra Assens Kommune betyder det, at du har overskredet betalingsfristen.
- Hvis du ikke er enig i den rykker du har modtaget, skal du kontakte opkrævning.
- Hvis du ikke kontakter os eller
- Du ikke betaler regningen, så sender vi din gæld videre til inddrivelse hos skat.
Hvis du overskrider betalingsfristen på din regning:
- Modtager du et rykker gebyr på 250 kr.
- Er du ikke enig i din regning, skal du kontakte opkrævningen.
- Hvis du ikke kontakter os eller
- Du ikke betaler din regning, så sender vi din gæld videre til inddrivelse hos skat.
Hvis du ikke kan betale din regning skal du:
- Hurtigst muligt kontakte opkrævning, for at indgå en afdragsordning.
- Hvis du ikke du ikke reagerer på regningen, vil der blive pålagt et rykkergebyr.
- Hvis du ikke kontakter os eller
- Du ikke betaler regningen, så sender vi din gæld videre til inddrivelse hos skat.