icon-Økonomi-og-ydelser

Økonomi og ydelser

Legater i Assens Kommune

Assens Kommune administrerer en del forskellige legater, der giver finansiel støtte til en lang række formål, såsom studier, forskning, sociale behov, behandling, rehabilitering, kultur, idræt, frivilligt arbejde mm. Administrationen af legater varetages af Byrådssekretariatet.

Fælleslegatet for værdige trængende i gl. Assens Kommune

Snedkermester Lars Justesens Legat og Fælleslegatet for værdige trængende i gl. Assens Kommune er blevet lagt sammen til én fond og benævnes nu ”Fælleslegatet for værdige trængende i gl. Assens Kommune”
Legatet vil fremadrettet blive udloddet efter fordelingsnøglen:

  • 53% til almindelige værdige trængende og
  • 47% til værdige trængende af håndværkerklassen

Det er et krav at du er bosiddende i gl. Assens Kommune.

Sidste frist for at udfylde ansøgningen er den 6. november 2019.
Hvis du sender ansøgningen med posten, skal den sendes til: Assens Kommune, Rådhus Allé 5, 5610 Assens og være os i hænde senest den 6. november 2019.

Hver enkelt ansøger modtager besked om afgørelse senest den 17. december 2019.

Fhv. Tømrer Jens Laurits Jensens legat

Legatet uddeles hvert år i henhold til fundatsen, til fordel for pensionister, hvor sygdom gennem længere tid har belastet økonomien.
Ansøgere skal være bosiddende i gl. Tommerup Kommune.

Sidste frist for at udfylde ansøgningen er den 6. november 2019.
Hvis du sender ansøgningen med posten, skal den sendes til: Assens Kommune, Rådhus Allé 5, 5610 Assens og være os i hænde senest den 6. november 2019.

Hver enkelt ansøger modtager besked om afgørelse senest den 17. december 2019.

Købmand Poul Bertelsen og Hustrus legat

Fabrikant Bertelsen og hustrus legat og Købmand Bertelsen og hustrus legat er blevet lagt sammen med Skomagermester Hannibal Fennerbergs legat til én fond.
Legatet kan søges af værdigt trængende personer som er bosiddende i gl. Assens Kommune. Der tages særligt hensyn til ældre folk, til mænd og kvinder af handelsstanden og disses børn. Yngre kan også komme i betragtning, når omstændighederne taler herfor.
Kontanthjælpsmodtagere kan ikke komme i betragtning.

Sidste frist for at udfylde ansøgningen via NemID er den 6. november 2019.
Hvis du sender ansøgningen med posten, skal den sendes til: Assens Kommune, Rådhus Allé 5, 5610 Assens og være os i hænde senest den 6. november 2019.

Alle ansøgere vil få besked senest den 20. december 2019.

Legat – Anna Schmidt Kjergaards Mindefond

Fondens formål er at yde støtte til forældreløse børn, subsidiært enker og enkemænd i gl. Assens Kommune samt til folkepensionister i gl. Assens Kommune som alene har deres folkepension.

Ansøgning skal være os i hænde senest den 20. november 2019.

Alle ansøgere vil få besked om afgørelsen senest den 20. december 2019.

Alma og Johannes Andersens Mindelegat

Legatet kan søges af unge under 30 år fra gl. Vissenbjerg Kommune til videregående boglig eller faglig (ikke lønnet) uddannelse. Videregående uddannelse er en uddannelse efter gymnasiet/handelsgymnasiet.

Legatet vil blive udbetalt i portioner på kr. 3.000,00. Hvis der er flere ansøgninger, end der er portioner til, vil der ske lodtrækning.

Ansøgning skal være os i hænde senest den 22. august 2019.

Alle ansøgere vil få besked om afgørelse i uge 40.

Rentier Rasmus Rasmussen og hustru Caroline Rasmussen Moses og hendes søstre Cathrine, Anne og Rasmine Rasmussen Moses legat

Rentier Rasmus Rasmussen og hustru Caroline Rasmussen Moses og hendes søstre Cathrine, Anne og Rasmine Rasmussen Moses legat er pt. under nedlæggelse og kapitalen som udgør kr. 140.000,- skal derfor udloddes.

I henhold til legatets fundats er det legatets formål, at yde støtte til flittige landmænd i de tidligere Broby og Hårby kommuner, til forbedring af driftsinventar og besætning.

Legatportionsstørrelse er ikke på forhånd fastlagt. Ansøgninger vil blive vurderet enkeltvis. Ansøgninger som ikke opfylder fundatsen vil ikke blive taget i betragtning.

Sidste frist for ansøgning er den 1. februar 2020.
Hvis du sender ansøgningen med posten, skal den sendes til: Assens Kommune, Rådhus Allé 5, 5610 Assens og være os i hænde senest den 1. februar 2020.

Alle ansøgere kan forvente svar på ansøgning ultimo marts 2020.

Kontakt Byrådssekretariatet

Åbningstider:
Mandag - Onsdag 10 - 15
Torsdag 10 - 17
Fredag 10 - 13

Tlf: 64 74 75 00

Send sikker e-mail via borger.dk
Send sikker e-mail via virk.dk
OBS! Når du sender en mail til os, bliver du bedt om at bruge din Nem ID. På den måde bliver mailen sikker, og du kan skrive dine personlige oplysninger som fx dit CPR-nummer.