Hjem Borger Job og ledighed Tilbud til dig Få viden om psykisk belastning

Få viden om psykisk belastning

Fokus på viden om stress, angst og depression

På Jobcentret har vi et tilbud til dig, der oplever symptomer på psykisk belastning.

Statistikken siger, at godt hver syvende erhvervsaktive dansker ofte eller hele tiden har følt sig stresset de seneste to uger, og hver femte af alle voksne danskere har oplevet angst i en eller
anden grad i løbet af deres liv, samt at ca. 15 % på et eller andet tidspunkt i livet udvikler symptomer på depression.
Rigtig mange forstår ikke helt, hvad der sker med dem, og hvad de kan gøre ved det.

Første skridt på vejen til at håndtere psykisk belastning er at få en forståelse for, hvad det er, der sker med både krop og psyke samt at få en begyndende viden om, hvad man kan gøre for at afhjælpe symptomerne.

Ved denne undervisningsgang vil du få viden om, hvad der sker ved psykisk belastning og blive introduceret til få, let tilgængelige redskaber - og der er god tid til spørgsmål.

Hvis du oplever symptomer på psykisk belastning, kan du have glæde af dette tilbud.

Sådan bliver du tilmeldt

Du aftaler med din beskæftigelsesrådgiver, at du gerne vil deltage i tilbuddet.
Din beskæftigelsesrådgiver vil tilmelde dig og give dig et tidspunkt for undervisningen.

Sådan foregår det

Tilbuddet består af et oplæg med god plads til spørgsmål, og det foregår:
Torsdage kl. 9.00-11.15 på Jobcenter Assens, Rådhus Allé 5, 5610 Assens
Du vil blive mødt af en underviser med erfaring og uddannelse inden for kognitiv metode og
psykoedukation.

Underviser