Hjem Borger Job og ledighed Ledig Uddannelse for ledige Opkvalificering ved ansættelse i ordinært job

Opkvalificering ved ansættelse i ordinært job

Tilbuddet om opkvalificering ved ansættelse i ordinært job kan gøre det nemmere at søge og finde job inden for områder, hvor du næsten har alle kvalifikationerne - men bare lige mangler et enkelt kursus eller certifikat. Det kan fx være et truckcertifikat eller it-kørekort, der kan være den afgørende forskel for, om du bliver ansat i et ordinært job.

Hvem gælder det for?

Din arbejdsgiver kan benytte sig af tilbuddet i forbindelse med ansættelsen, hvis du inden ansættelsen modtog dagpenge, kontanthjælp, uddannelseshjælp, sygedagpenge eller førtidspension - eller hvis du er revalidend eller nyuddannet og har et handicap.

Der er derudover krav til varigheden af din ledighed:

• Hvis du er dagpengemodtager eller jobparat kontanthjælpsmodtager er der et krav om 12 måneders ledighed forud for ansættelsen, dog seks måneder for dig, som er under 30 år eller har særlig risiko for at blive langtidsledig.
  • Hvis du er aktivitetsparat kontanthjælpsmodtager eller uddannelseshjælpsmodtager er kravet seks måneders ledighed forud for ansættelsen.
  • Hvis du modtager sygedagpenge eller førtidspension, er revalidend eller nyuddannet og har et handicap, er der ikke et krav til varigheden af din ledighed forud for ansættelsen.

Job- og Virksomhedsservice

Assens Rådhus

Telefontid

Åbningstid for personlig betjening

Jobcenter Assens, Job- og Virksomhedsservice, arbejder med forsikrede ledige, jobklare kontanthjælpsmodtagere samt borgere der modtager ledighedsydelse.
Derudover varetager vi Jobbutikken, Virksomhedsservice, Opfølgning på ansatte i fleksjob, Uddannelses- og erhvervsvejledning samt formidling af Danskuddannelse for udlændinge.

Leder af Job- og Virksomhedsservice: Anders Barkholdt

Virksomheder bedes henvende sig til Virksomhedsservice på telefon 6474 7000