Hjem Borger Job og ledighed Ledig Ofte stillede spørgsmål når du bliver ledig

Ofte stillede spørgsmål når du bliver ledig

Få svar på de oftest stillede spørgsmål i forbindelse med det at blive ledig

Når du bliver ledig

Overordnet

• Hvis du er 30 år eller derover, skal du fremmøde fysisk i jobcenteret hurtigst muligt.
  • Hvis du er under 30 år, skal du tage telefonisk kontakt til Team unge, Beskæftigelse på tlf: 64 74 70 59 #3 hurtigst muligt.
  • Du skal bestille tid til at ansøge om ydelse. Link til tidsbestilling

• Hvis du er dagpengeberettiget, skal du melde dig ledig på jobnet.dk og kontakte din a-kasse.

Læs også; Det skal du huske, når du melder dig ledig

Vi behandler din ansøgning hurtigst muligt. Sagsbehandlingstiden er normalt 14 dage fra vi har modtaget alt din dokumentation. Når din sag er behandlet, vil du få besked i din digitale postkasse.

Du kan se, hvilke ydelser du er bevilget i Kommunernes Ydelsessystem, som du kommer ind på, når du fx søger ydelse og logger ind med dit MitID.

Se mere i filmen herunder: Selvbetjening i Kommunernes Ydelsessystem

Hvis du har indtægt ved siden af din ydelse, skal vi tjekke indtægten, inden vi kan behandle udbetalingen.

Lige så snart vi kan se din indtægt, laver vi en beregning og udbetaler din ydelse.

Hvis du ikke længere har en indtægt, som du tidligere har haft, vil det være en god ide at informere os om dette. Så undgår du at vi afventer indtægten til modregning.

Du kan se kommende udbetalinger i Kommunernes Ydelsessystem.

Se mere i filmen herunder: Selvbetjening i Kommunernes Ydelsessystem

På din udbetalingsmeddelelse kan du se udregningerne for den enkelte udbetaling.

Du kan se din udbetalingsmeddelelse i din digitale postkasse eller i Kommunernes Ydelsessystem.

Hvis det er ændringer i dine skatteforhold, der har påvirket din udbetaling skal du kontakte Skat.

Se mere i filmen herunder: Selvbetjening i Kommunernes Ydelsessystem

Nej, det har vi ikke adgang til. Det er kun Skat, der kan ændre dit skattekort.

Du skal være opmærksom på, at du løbende skal sende dokumentation ind for dine samlede boligudgifter (fx din elregning).

Du kan se din udbetalingsmeddelelse i  din digitale postkasse eller på Kommunernes Ydelsessystem.

Se mere i filmen herunder: Selvbetjening i Kommunernes Ydelsessystem

I Kommunernes Ydelsessystem kan du se beskeder og sende dokumentation.

Hvis du bliver bedt om at genindsende dokumentation, som du allerede har indsendt, kan årsagen fx være at du har indsendt screenshots eller lignende, som ikke kan godkendes.

Se mere i filmen herunder: Selvbetjening i Kommunernes Ydelsessystem

Hvis du har meget svært ved at få sendt den rigtige dokumentation ind, kan du bede din ydelsessagsbehandler om at guide dig telefonisk, eller I kan lave en aftale om, at du kan komme og få hjælp.

På din oversigt i Kommunernes Ydelsessystem kan du se de beskeder, som kommunen har sendt til dig angående dine sager, eller de dokumenter, som du selv har uploadet via Selvbetjeningen. Du vil også modtage en kvittering når du har oploadet nye dokumenter til din sag.

Team Ydelse

Assens Rådhus

Telefontid i Team Ydelse

Åbningstid for personlig betjening i Team Ydelse (kræver tidsbestilling)

Ring 64 74 75 14 for kontakt vedr. sygedagpenge eller ressourceforløbsydelse eller bestil tid her.

Ring 64 74 75 15 for kontakt vedr. kontanthjælp, uddannelseshjælp, selvforsørgelses- og hjemrejseydelse, overgangsydelse, revalideringsydelse, supplement til brøkpension.

Team Ydelse varetager behandling af ansøgninger og udbetalinger af forsørgelsesydelser (Kontanthjælp, Sygedagpenge, Ressourceforløbsydelse, Selvforsørgelses- hjemrejse eller overgangsydelse og Uddannelseshjælp). Team Ydelse behandler desuden ansøgninger om enkeltydelser.