Hjem Borger Bolig og byggeri Jeg skal bygge Midlertidige udendørs camping- og salgsområder og lignende

Midlertidige udendørs camping- og salgsområder og lignende

Midlertidige udendørs camping- og salgsområder og lignende til flere end 150 personer kræver ikke byggetilladelse, hvis Bilag 11 - Præ-accepterede løsninger for midlertidige transportable forsamlingstelte, camping- og salgsområder følges i sin helhed.

Vær opmærksom på, at du skal indsende en mail (byg@assens.dk) til os med oplysning om områdets placering, indretning og brug, senest 4 uger før området tages i brug.

Hvis arrangementet/området ikke kan overholde de præ-accepterede løsninger (se ovenfor), må du ikke indrette det eller tage det ibrug før du har modtaget en byggetilladelse. Læs evt. afsnittet ”Ansøgning om byggetilladelse” for nærmere info om ansøgningsprocedure.

Hvis det i forbindelse med ansøgning om byggetilladelse vurderes, at der skal inddrages en certificeret brandrådgiver, kan ansøger vælge, at kommunalbestyrelsen skal foretage den tekniske byggesagsbehandling af brandforhold i stedet for en certificeret rådgiver. Dokumentation for overholdelse af kapitel 5 skal være modtaget af Assens Kommune senest 4 uger før, at området tages i brug.

Anmeldelse om salgsområde (der opfylder alle præ-accepterede løsninger) skal ske til byg@assens.dk

Sådan ansøger du om byggetilladelse

Det får du brug for til din ansøgning:

1. Situationsplan med afstand til skel og andre bygninger
  2. Facadetegninger påført højder og materialer
  3. Andre relevante tegninger og beskrivelser vil fremgå af ansøgningsmodulet

Sådan gør du:

1. Log på løsningen
  2. Hvis din adresse ikke fremkommer automatisk, så klik 'Søg'
  3. Klik på 'Start projekt' og vælg de aktiviteter, du vil søge om tilladelse til. Hvis aktiviteten ikke passer til dit projekt, kan du vælge at se alle ved at klikke på 'Vis alle aktiviteter'
  4. Husk at sætte flueben i 'Klar til indsendelse'
  5. Når du er klar til at sende din ansøgning ind, skal du huske at bekræfte indsendelsen til sidst