Hjem Borger Miljø Spildevand og regnvand Spildevandsrensning på landet Er det svært at få råd til ny kloak?

Er det svært at få råd til ny kloak?

Afdragsmulighed ved kloaktilslutning og spildevandsrensning

Skal din ejendom tilsluttes Assens Forsynings spildevandskloak for første gang eller har du fået krav om, at dit private spildevandsanlæg på din ejendom skal forbedres?

Kniber det med at få råd til det?

Hvis du svarer ja på begge spørgsmål, så opfordres du til at undersøge, om du kan opfylde kravet til at være med i en ordning:

• der giver mulighed for en afdragsordning på hjælp til tilslutningsbidraget, som du skal betale til Assens Forsyning.
  • og eller mulighed for at få en minimumsfrist til at gennemføre det påbud, du har modtaget af Assens Kommune.

For at komme i betragtning til ordningen skal du udfylde og indsende et ansøgningsskema. Du finder ansøgningsskemaet på Energistyrelsens hjemmeside. Sammen med ansøgningsskemaet skal du sende den seneste årsopgørelse fra SKAT for alle beboere i husstanden – også for hjemmeboende børn under 18 år, som har en indtægt.

Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte Assens Kommune, Miljø og Natur.

Læs om betaling for håndtering af spildevand og find ansøgningsskema på Energistyrelsens hjemmeside (Link). Vælg menupunktet "Hjælp til grundejere ved afgørelse om forbedring af spildevandsrensning eller kloakering", der ligger midt på siden.

Miljø og Natur

OBS! Når du sender en mail til os, bliver du bedt om at bruge dit MitID. På den måde bliver mailen sikker, og du kan skrive dine personlige oplysninger som fx dit CPR-nummer.