Hjem Borger Affald og genbrug Nye affaldsordninger for mad- og drikkekartoner, miljøboks og tekstilaffald

Nye affaldsordninger for mad- og drikkekartoner, miljøboks og tekstilaffald

Ringeordning for mad- og drikkekartoner

Du har siden den 25. oktober 2021 kunnet komme af med mad- og drikkekartoner på alle genbrugspladserne i Assens Kommune.

Kartonerne skal være tømte for indhold og være skyllet (for at undgå lugtproblemer). De må gerne trykkes/foldes sammen, men skal afleveres løst i containeren.

JA tak til kartoner fra:
Mælk, yoghurt og fløde
Kartoner til f.eks. juice, saft og kakaomælk
Kartoner til f.eks. flåede tomater, bønner og ost

NEJ tak til:
Pizzabakker, papkrus og andet plastbelagt pap (restaffald)
Kaffe- og chipsposer (grundet metalfolie, restaffald)
Tobaks- og chipsdåser (grundet metalfolie, restaffald)

Henteordning for miljøboks og tekstilaffald

Byrådet vedtog den 25. august 2021 en henteordning, hvor alle husstande skal have en miljøboks til farligt affald, småt elektronik og batterier, og kunne få afhentet tekstilaffald ved husstanden. Ordningen trådte i kraft 1. januar 2022.

Du skal bestille afhentning af miljøboks og tekstilaffald hos Assens Forsyning under selvbetjening for affald på deres hjemmeside www.assensforsyning.dk her AffaldOnline - Assens eller på tlf. 63 44 90 00.

Tekstilaffald kan du opbevare i klare poser og bestille afhentning af fra 1. januar 2022.

Alt tøj, som kan genbruges, skal du stadig væk give til velgørende organisationer eller genbrugsbutikker.

Miljø og Natur

OBS! Når du sender en mail til os, bliver du bedt om at bruge dit MitID. På den måde bliver mailen sikker, og du kan skrive dine personlige oplysninger som fx dit CPR-nummer.